25 april

25 april 2019 - Yulin, China

Vandaag de grote dag, het bezoek aan het kindertehuis!

Eerst ontbijten in het hotel... waar is de thee, waar de broodjes? Er is alleen maar chinees ontbijt, dat betekent al rijst etc... uiteindelijk vonden we cakejes en gekookte eieren en kregen we thee.

Na het ontbijt kwamen we onze gids tegen die zei dat we een uur eerder moesten vertrekken. Dus snel naar de kamer en spullen pakken om mee te nemen naar het kindertehuis. We kwamen daar aan met 3 tassen met cadeaus.

Na 15 min rijden kwamen we bij het kindertehuis en werden we opgewacht door Miss Lee en een heleboel andere medewerkers van het tehuis. Ze wilden allemaal met Xem op de foto, hij leek wel een filmster. Hem allemaal aanraken en knuffelen en ze lieten op hun telefoons allemaal oude foto’s zien van Xem van vroeger, geweldig! We hadden niet verwacht dat we zo enthousiast en warm zouden worden onthaald. De baas kwam erbij en de dokter. Na een heleboel foto’s kregen we een rondleiding. Eerst buiten door de speelplaats en vervolgens binnen. Binnen werden we weer welkom geheten. Van de baas kregen we een album met paper cutting art en van Miss Lee kreeg Xem een knuffelvarken, het is nu het jaar van de varken, en verder kreeg hij nog een poppetje, een blije jongen, omdat ze Xem herinnert als een blije jongen. Weer heel veel foto’s...

Daarna gingen we naar de 3e verdieping en kregen we Xem z’n oude slaapkamer te zien. Erg indrukwekkend, om die bedjes zo te zien. Er waren ook wat kinderen hier aan het spelen.

Vervolgens gingen we een verdieping lager en zagen we een leslokaal waar Xem vroeger naar school is geweest en daar ontmoeten wij z’n oude juf. Tijdens de rondleiding door het tehuis zagen we de spreekkamer van de dokter en meerdere revalidatiezalen en een kamer waar kinderen verbleven die ziek zijn.

Na de rondleiding werden we uitgenodigd voor een lunch met de directeur, Miss Lee, Xem zijn nanny en de dokter. We hebben wat vragen gesteld over de herkomst van Xem, er werd weer bevestigd dat hij aan de poort van het tehuis te vondeling is gelegd. We hebben zand meegenomen van deze plek om te bewaren. Daar ook diverse foto’s gemaakt en vervolgens afscheid genomen. Erg vreemd en emotioneel om deze plek te bezoeken en te weten dat Xem hier de eerste levensjaren heeft doorgebracht.

Na het bezoek teruggegaan naar het hotel, omgekleed en een wandeling door Yulin gemaakt. Je merkt dat we hier in een stad zitten waar niet erg veel toeristen komen. Niemand spreekt Engels, zelfs niet het personeel van de hotelreceptie, bewegwijzering is alleen in het Chinees en men kijkt ons vreemd aan als wij voorbij lopen. Erg veel “blanke” mensen i.c.m. een mannetje van Chinese komaf ziet men hier niet. Na de wandeling in de nabij gelegen supermarkt wat boodschappen gedaan ter voorbereiding op de treinreis voor morgen. We worden om 7.45uur opgehaald door onze chauffeur die ons samen met onze gids op het station afzet in Yulin. We vertrekken om 8.45uur samen met de gids naar Xi’an om deze bijzondere stad te bezoeken.

1. Julius, Joyce & Roy:
    25 april 2019
    Wat een prachtige dag!!! Fijn te horen dat jullie allen mooie en warme reacties ontvingen en van te voren hoopt dat deze speciale dag zo verloopt ... Bijzonder om met z’n allen terug te gaan naar Xem zijn eerste levensjaren, wat een indrukken voor Xem en voor jullie!
    Geniet de komende dagen!
    Liefs vanuit Hoevelaken XXX
  2. Bort en wanda:
    25 april 2019
    Wat geweldig dat jullie dit allemaal mee mogen maken.
    Hartelijke groet Bart en Wanda.
  3. Simon, Myrèse, Tess en Britt:
    25 april 2019
    Mooi om te lezen, moet enorm veel indruk maken. Het lezen van jullie verhaal maakt in ieder geval al veel indruk op ons. Geniet ervan!
  4. Janneke:
    25 april 2019
    Wat een geweldige reacties, en Xem kreeg ook kadootjes, en de oma’s mochten ook mee. Ga nu nog even fijn genieten van al het bijzondere dat nog komt. Lieve groeten Janneke
  5. Sas:
    25 april 2019
    Wat emotioneel zeg! Geweldig dat het zo positief heeft uitgepakt, wat goed voor jullie en Xem om hier geweest te zijn! Toch weer wat puzzelstukjes op hun plek. We denken veel aan jullie!! Dikke kussen!
  6. Henk en Ge:
    25 april 2019
    Wat een bijzondere ervaring moet dat geweest zijn dat het allemaal gelukt is jullie vakantie is nu al geslaagd
    Nu nog genieten van de rest
    Hartelijke groeten van ons
    Met Ellis gaat het prima
  7. Robert & Renate:
    26 april 2019
    Dikke kippenvel ! Pfff..wat zijn jullie daar geweldig onthaald.! ..en nog baby foto's van Xem. Jullie mogen nog wel een week bijboeken..om alle indrukken te verwerken :) Geweldig..lekker genieten samen. Dikke kus Robert & Renate ( en een poot van PIP voor Xem)
  8. Ernst&Sandra:
    26 april 2019
    Wat super mooi dat jullie dit doen&meemaken. Wat een geweldig onthaal voor jullie daar!! Ga nog lekker genieten en ook een beetje uitrusten van alle indrukken ;-))...... Dikke zoen Ernst, Sandra&kids