28 april

29 april 2019 - Sanya, China

Vanochtend vroeg opgestaan, om 8u werden we opgehaald vanuit het hotel en naar het vliegveld gebracht. Het is zondag, dus we hadden het wat rustig verwacht, maar ivm feest op 1 mei waarbij de Chinezen 4 dagen vrij zijn moeten ze vandaag gewoon werken. Dus weer flinke file. Weer ongelofelijk dat we zonder aanrijdingen bij het vliegveld arriveerden.

Hier namen we afscheid van onze gids Lee. De vlucht naar Sanya duurde circa 3u. Wat een temperatuurverschil! ‘S ochtends in Xian nog circa 11 graden, vertrokken met regen en nu in Sanya zon en 31 graden. Onze gids George wacht ons op. Na circa 40 min rijden komen we aan bij ons hotel. Het is niet het modernste hotel, maar we hebben ruime kamers met uitzicht over zee en een balkon. Nu kunnen we relaxen!

Ondanks de warmte is er wel een lekker briesje. Het water in het zwembad is gewoon warm, dus dat geeft niet veel afkoeling. Er zijn allemaal restaurantjes aan het water die verse vis en schaaldieren verkopen. We hebben aan de boulevard gegeten met uitzicht over zee, maar helaas het briesje nam af en het was erg warm. Nu op tijd naar bed, zeker Xem moet even een goede nacht maken.

1. Nelly:
    29 april 2019
    Wat een ervaringen, zelfs de temperaturen zijn verrassend: van 11 naar 31! " Even" schakelen.