27 april

27 april 2019 - Xi'an, China

Vanmorgen opgestaan om 7.30uur, beetje uitslapen dus.... Prima ontbijt gehad en om 9.30 werden wij weer opgewacht door onze gids in de lobby van het hotel. Vervolgens naar het jade museum hier in Xi’an. Dit museum is eigenlijk niets anders dan een verzameling van spullen die hier gemaakt zijn en verkocht dienen te worden, erg commercieel. Leuk om even gezien te hebben maar niet meer dan dat. Vervolgens een uurtje rijden naar het oosten om een bezoek te brengen aan het terracotta museum. Erg indrukwekkend en ook mooi te horen hoe een stuk geschiedenis van ca 250 jaar voor Christus in 1974 door een lokale boer bij toeval is opgegraven. Wellicht interssant om eens op het internet op te zoeken.

Na een zeer matige en massale lunch in in het restaurant van het museum weer teruggereden naar Xi’an om een bezoek te brengen aan de oude stadsmuur. Deze muur is ca 14 kilometer lang en nog helemaal in tact. Het is zelfs mogelijk om helemaal rond te fietsen over de muur. Uiteindelijk besloten dit niet te doen vanwege het mindere weer en wat beperkte tijd. Wel een stuk over de muur gewandeld. Erik en Xem konden het niet laten en hebben toch even een tandem gehuurd en een deel van de muur per fiets afgelegd. Nu weer terug in het hotel. Om 19.00 uur gaan wij hier ( een keer westers) eten in een van de restaurants van het hotel en dan op tijd naar bed. Morgen om 11.00uur vliegen wij naar Sanya.

1. Bort en wanda:
    27 april 2019
    Mooi om te zien hoe jullie dit allemaal beleven.
    De helft zit er nu op,geniet van de rest.
    groetjes Bart en Wanda.
  2. Nelly:
    27 april 2019
    Alweer genoten van jullie belevenissen! Prachtige natuur daar!
  3. Marjan:
    28 april 2019
    Wat een belevenissen allemaal. Zo prachtig om de foto’s te zien. Hebben jullie nog zin in rijst? Jammer dat het weer wat tegenviel. Maar een hele bijzondere reis met prachtige verhalen voor ons. Liefs.