26 april

26 april 2019 - Xian, China

Vanochtend vroeg opgestaan, geen geweldige nacht op hard bed.

Alleen cakejes genomen voor ontbijt en toen vertrokken naar het treinstation. Helaas geen moderne trein maar een oude. We hadden softsleepers en konden dus ook liggen wat wel prettig was om af te wisselen, treinreis duurde 7 uur. Vandaag spelletjes gedaan in de trein, wat gelezen en wat gedommeld. Iets voor 16u kwamen we aan in Xi’an. Met busje naar het hotel. Gelukkig prima hotel, stuk moderner tov Yulin. Even opfrissen en door voor diner. Xi’an is veel westerser tov Yulin, ook schoner en mooier. Straten zijn mooi versierd en ook de oude muur kunnen we al zien vanuit het busje. We eten in het theater en na 2 dagen Niet lekker te hebben gegeten hebben we grote trek en smaakt het eten ons heerlijk. Ook heerlijk wijntje! Na het eten gaan we naar de show in het theater. Het gaat over de vrouwelijke emperor met veel dans, muziek en spektakel. Erg mooi om te zien. Daarna nog een cocktail gedronken in het hotel en nu lekker slapen in een zachter bed...